Ernst Kretschmer - Typy ludzi wg Ernsta Kretschmera
Ernst Kretschmer – Niemiecki psychiatra E. Kretschmer (1888 – 1964), który badał związek między budową ciała a cechami osobowości i chorobami psychicznymi stworzył 3 typy ludzi:
TYPPYKNICZNY (PYKNIK): ma skłonności do tycia, sylwetkę z większym brzuchem i klatką piersiową, bywa średniego wzrostu. Takie osoby są raczej wesołe, ale miewają skłonności do chorób maniakalno-depresyjnych.
TYPASTENICZNY(LEPTOSOMATYK): charakteryzuje szczupła budowa ciała i wysoki wzrost. Leptosomatyk często zamyka się w sobie, jest przewrażliwiony lub chłodny i cyniczny, nie jest zbyt aktywny, ma skłonności do chorób schizofrenicznych.
TYP ATLETYCZNY(ATLETYK): to osoba z wyraźnie rozwiniętymi mięśniami, szeroką klatką piersiową i ramionami. Są to osoby zobojętniałe, a nawet apatyczne, czasem wybuchowe, nie miewają skłonności do chorób psychicznych.
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.